SERNIK MATCHA

Jak już kiedyś wspominałam, jestem fanką serników. W zasadzie zajmują pierwsze miejsce razem z wszelkiego rodzaju wypiekami z makiem. Jako że nic nie pobije makowca babci, ja póki co odkrywam nowości w sernikowym świecie :) Dlatego właśnie dziś mam dla Was kolejną wersję sernika. Nieskromnie przyznam, że podbił podniebienia wszystkich, którzy go u mnie jedli :) wykonanie jak zawsze proste, łatwe i przyjemne, zresztą czego się nie zrobi dla kawałka  (albo dwóch czy nawet trzech i więcej ;P) dobrego ciasta, zwłaszcza jeśli chodzi o sernik :) nie zastanawiajcie się długo, szkoda czasu :) mam nadzieję, że Wasze ślinianki już pracują :)





SKŁADNIKI:

1. Kruchy spód:
100g masła 
200g mąki 
1 jajo
2 łyżki cukru
1 łyżka kakao
Szczypta soli

2. Masa serowa:
500g ricotty
250g mascarpone
2 jaja
1 budyń waniliowy (jak zawsze niemiecki z lidla)
3 łyżki cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego
100g białej czekolady
2 łyżeczki herbaty Matcha 

3. Bita śmietana:
400ml śmietany 30%
2 opakowania śmietan-fixu
2 łyżki cukru pudru






PRZYGOTOWANIE:

1. Z podanych składników zagniatamy ciasto na spód. Wyklejamy nim wysmarowaną masłem tortownicę (średnica 28cm) i podpiekamy 10min w temperaturze 180 stopni.
2. Białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej i odstawiamy do wystygnięcia.
3. Ricottę oraz mascarpone ubijamy wraz z cukrem oraz cukrem waniliowym. Dodajemy jajka i ubijamy do uzyskania gładkiej masy. Cały czas ubijając dodajemy rozpuszczoną czekoladę.
4. Do gładkiej serowej masy dodajemy budyń oraz herbatę Matcha i miksujemy na niskich obrotach tak długo, aż masa będzie miała jednolity zielony kolor.
5. Gotową masę wlewamy na podpieczony spód i pieczemy 55 minut w temperaturze 180 stopni.
6. Po upieczeniu wyjmujemy sernik z piekarnika i odstawiamy do całkowitego wystudzenia.
7. Gdy sernik się wystudzi, ubijamy śmietanę wraz z cukrem pudrem i smietan -fixem.  Wykładamy na sernik i odstawiamy do lodówki do całkowitego schłodzenia.




Smacznego!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy