KAWOWE MAGDALENKI

Witajcie po długiej przerwie :)
Dziś przy okazji słodkiego, pysznego posta, zaproszę Was... na kawę :) Trochę dosłownie, a trochę w przenośni. Mowa tutaj o kawiarni Cafe Panamera, która swą siedzibę ma w Lesznowoli.




Cafe Panamera, to już od dłuższego czasu moje uzależnienie, podobnie jak czekolada i inne słodkości. Jest to niewielka spółka, działająca od 2013 roku. Powiecie zaraz, chwila chwila, co mnie obchodzi Lesznowola, jak mam do niej kawał drogi? Cóż, ja też... obiecuję sobie, że kiedyś tam pojadę, by wypić przepyszną kawę stacjonarnie, lecz póki co, ratuje mnie sklep online Cafe panamera .




Coś o marce? Jak sami założyciele piszą o sobie, Cafe Panamera to grupa przyjaciół, których połączyła nie tylko miłość do kawy. Kasia, Karolina, Magda, Marcin, Krzysiek i Tomek, to fantastyczni ludzie, z których każdy wkłada do tego biznesu cząstkę siebie. Efekt? Cudowna ekipa, sprawnie działająca, chciałoby się rzec, że pracują jak mróweczki, by zapasy kawy nigdy nam się nie kończyły.



W ofercie znajdziecie wiele pysznych, kawowych propozycji. Dla lubiących klasykę- single , dla otwartych na inne propozycje- mieszanki. Możecie wybrać też zestawy. Co dla mnie jest najważniejsze- kawy te są świeżo wypalane. Gdy otrzymujecie zamówienie, na każdej paczuszce zaznaczona jest data palenia. Nie są to masówki ze sklepowych półek. To świetnej jakości kawa, która jest świeża.

Co więcej... jest tam pewna zakładka. Zakładka zło, dla porcelanoholików i gadżetoholików.... tę zobaczcie już sami, ja bronię się przed nią rękami i nogami :D -> Akcesoria



Dla laików takich jak ja- na odwrocie zawsze znajduje się etykieta z charakterystyką produktu a w tym również sugestia, do jakiego typu kawy dany gatunek sprawdza się najlepiej.

Cóż więcej rzec? Udanych zakupów!




A póki co, zapraszam Was na przepyszne magdalenki kawowe, które przygotowałam z wykorzystaniem mieszanki Kostaryka Tarrazu



SKŁADNIKI:

4 jaja

150g cukru

260g mąki pszennej

100g masła

1 łyżeczka proszku do pieczenia

2 wystudzone espresso (50-60ml mocnej kawy)






PRZYGOTOWANIE:


1. Masło rozpuszczamy, odstawiamy do przestudzenia.

2. W misce ubijamy jaja z cukrem (do rozpuszczenia cukru), następnie dodajemy pozostałe składniki, miksujemy do połączenia się składników.

3. Gotowe ciasto przekładamy do foremek/formy na magdalenki. Wypełniamy je w 3/4 objętości. Odstawiamy na 20 minut.

4. Magdalenki pieczemy 15 minut w temperaturze 200 stopni, termoobieg. Przed podaniem dekorujemy cukrem pudrem.


SMACZNEGO!!












Komentarze

  1. Witaj po długiej przerwie, czekałam na jakiś przepis i tu takie zaskoczenie! Kawy nie pijam za bardzo ale mój maż lubuje się w tym napoju. I Cudownie, że opisałaś tą palarnię/kawiarnię/sklep! Bardzo interesujący, zwłaszcza, że mają różne akcesoria, które lubię. Takie małe spółki są moim zdaniem niekiedy lepsze i ciekawsze od dużych firm.
    A przepis wspaniały, bo zawiera kawę, której nie lubię pić, ale ciasteczka kawowe w moim mniemaniu są przesmaczne. I oczywiście jest bardzo prosty. Koniecznie wypróbuję ten przepis! Dziękuję! Nie mam co prawda specjalnych foremek, więc zrobię jak zwykle swoją wersję ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę! Dziekuje!

      Usuń
    2. Dziś zrobiłam ale będziemy jeść jutro. Dodałam jeszcze jedno jajko i więcej mąki oraz kawy bo potrzebowałam wykonać ich dla większej ilości ludzi. Udało mi się zrobić 24 ciacha tylko spróbowałam i wyszły cudownie, reszta na jutro, myślę, że dodam jeszcze bitej śmietany trochę bo wiele z jutrzejszych gości ją lubi ;)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę! Smacznego!

      Usuń
  2. 'Uwielbiam smak kawy. takie Magdalenki to rarytas dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dawno nie jadłam Magdalenek! Przypomniałaś mi o nich. Chyba muszę zapisać przepis i spróbować swoich sił!

    OdpowiedzUsuń
  4. Będę musiaąl je zrobić. Nigdy nie jadłam Magdalenek

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią bym je zrobiła. Myślę, że w moim domu będą smakowały wszystkim

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne ciasteczka wychodzą. <3 Polecam

    OdpowiedzUsuń
  7. Najlepsze. Na pewno warto spróbować

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają na pyszne, muszę spróbować, dziękuję za inspirację

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy