MONKEY BREAD

 Witajcie! Dzisiaj przychodzę do Was z przepisem, który będzie smakował Wam cały rok. Co prawda ze względu na dużą ilość cynamonu, na pewno w okresie jesiennym czy zimowym bardziej wpisze się w Wasze smaki, jednak ja będę piekła go w dowolnym momencie roku :) Przepis podpatrzyłam u jednej z dziewczyn z Instagrama, wprowadziłam dyskretne modyfikacje i oto jest. Polecam! Jest wart tego grzechu :D





SKŁADNIKI:
400g mąki pszennej
25g drożdzy
2/3 szklanki ciepłego mleka
30g miękkiego masła
2 łyżki cukru

posypka:
70g roztopionego masła
150g cukru trzcinowego
3 łyżeczki cynamonu



PRZYGOTOWANIE:
1. Drożdże rozpuszczamy z cukrem w ciepłym mleku.
2. W misce przygotowujemy pozostałe składniki, dodajemy drożdże, całość zagniatamy do uzyskania gładkiego, elastycznego ciasta.
3. Gotowe ciasto przykrywamy cienkim ręcznikiem, odstawiamy na około 2 godziny do wyrośnięcia.
4. Tortownicę (lub inną formę z kominkiem)- u mnie wymiar 28cm, smarujemy niewielką ilością roztopionego masła.
5. Wyrośnięte ciasto odgazowujemy, wbijając w nie pięść. Odrywamy porcje ciasta, formujemy kuleczki (wielkość nie większa niż piłeczka pingpongowa). Kuleczki obtaczamy w roztopionym maśle, a następnie w posypce (cukier trzcinowy wymieszany z cynamonem). Układamy w foremce.
6. Gotowe kuleczki ponownie przykrywamy, odstawiamy na około 20 minut do napuszenia.
7. Pieczemy 25-30 minut w temperaturze 180 stopni. Najlepiej smakuje jeszcze ciepły :D






SMACZNEGO!!!

Komentarze

  1. Kilka przepisów już z tego bloga wykorzystałam, a taki monkey bread jest bardzo w moim guście. Dam znac jak wyszlo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nazwa dość ciekawa i nawet wygląd... Ja uwielbiam wypieki z cynamonem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajny przepis. Czuję, że posmakuje nie tylko dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda jak duża chałka na słodko :) Bardzo fajnie i ładnie. Bedę musiała sama spróbować jak mi wyjdzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny cynamonowy chlebek :)) Nie spotkałam jeszcze takiego przepisu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy