ŚNIADANIOWE BUŁECZKI CYNAMONOWE

Bułki, bułeczki.... Nie od dziś wiadomo, że znikają bardzo szybko, zwłaszcza gdy są jeszcze ciepłe. Kto nie lubi bułek? Ja nie znam takiej osoby. Jasne, znajdą się pogromcy bułek, glutenu itp, ale to nie moja działka. Ja bułki lubiłam, lubię i będę lubiła. Mam nadzieję, że i Wy macie takie podejście, ponieważ chcę Wam zaproponować pyszny przepis :)







SKŁADNIKI:
500g mąki pszennej
250ml ciepłego mleka
80g roztopionego masła
1 jajo
2 łyżeczki cynamonu
2 opakowania drożdży instant
2 łyżeczki cukru

dodatkowo:
mleko do posmarowania bułek




PRZYGOTOWANIE:
1. W misce przygotowujemy wszystkie składniki, całość zagniatamy do uzyskania gładkiej, elastycznej konsystencji (ja zwykle zagniatam ciasto drożdżowe minimum 15 minut- wtedy pięknie wyrasta a wypiek jest puszysty).
2. Zagniecione ciasto przykrywamy cienkim ręcznikiem, odstawiamy na 1,5 godziny w ciepłe miejsce (do podwojenia objętości).
3. Wyrośnięte ciasto wykładamy na blat oprószony mąką, chwilę zagniatamy. Ciasto dzielimy na 12 równych części, formujemy bułeczki i układamy je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia lub na specjalnych silikonowych foremkach do pieczenia bułek. Przykrywamy cienkim ręcznikiem, odstawiamy na 25 minut do napuszenia.
4. Bułeczki smarujemy mlekiem. Pieczemy 20-25 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg. Podajemy z ulubionymi dodatkami- u mnie królował miód oraz domowy dżem :)








SMACZNEGO!!!!




P.S. Formę do pieczenia bułek znajdziecie w sklepie garneczki

Komentarze

  1. Myślę, że przy jakims wolnym weekendzie wróce do tego wpisu i wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy