CIASTO MARCHEWKOWE

Witajcie! Szczerze powiedziawszy zastanawiałam się, czy publikować dzisiejszy przepis. Bynajmniej noe dlatego, ze jest nietrafiony. Absolutnie! Jednak internet ugina sie od przepisów na ciasta marchewkowe i pochodne. Co skłoniło mnie to tego wpisu? Doszłam do wniosku, ze mimo wszystko jest minimalnie inny niż te pozostałe. Bo jest moj! :P to żart, a tak naprawdę zamiast sprawdzonego smaku, postanowiłam trochę urozmaicić to pyszne ciacho :) tym razem zamiast orzechów włoskich wybrałam płatki migdałów oraz suszoną żurawinę a słodzidłem jest miód. Tak, mam aktualnie fazę na miód i zuzywam go w ogromnych ilościach.... :D wracając do ciasta- jest (no dobra było) naprawdę pyszne. Mam nadzieje ze się skusicie? :)






SKŁADNIKI:
3 szklanki mąki pszennej
4 jaja
2/3 szklanki oleju
10 łyżek płynnego miodu wielokwiatowego Huzar
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2-3 łyżeczki cynamonu
400g marchwi
4 łyżki płatków migdałowych
100g suszonej żurawiny Helio

Dodatkowo:
Płatki migdałów do dekoracji
Cukier puder


PRZYGOTOWANIE:
1. Jaja ubijamy do otrzymania gładkiej masy. Dodajemy miód, miksujemy.
2. Porcjami dodajemy mąkę, proszek do pieczenia oraz cynamon, na zmianę z olejem.
3. Marchewkę obieramy, scieramy na grubych oczkach tarki. Dodajemy do ciasta, chwilę miksujemy.
4. Na koniec dosypujemy suszoną żurawinę oraz płatki migdałowe, mieszamy by równomiernie rozmieściły się w cieście.
5. Ciasto przekładamy do foremki keksowej wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównujemy. Wierzch dekorujemy płatkami migdałowymi. Pieczemy 55 minut w temperaturze 180 stopni z fukcją termoobieg.
6. Przed podaniem dekorujemy cukrem pudrem.








SMACZNEGO!!!!


P.S. Oczywiście jeśli wolicie klasyczną wersję z orzechami wystarczy tylko zamienić proponowane przeze mnie bakalie :) Jeśli chodzi o słodzidło- można wykorzystać zwykły cukier, jednak wypieki świąteczne bardzo kojarzą mi się z miodem, dlatego tym razem wykorzystałam miód.

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy