PIERNICZKI NORYMBERSKIE

Druga połowa listopada to zdecydowanie odpowiedni moment na rozpoczęcie świątecznych, kulinarnych przygotowań. W mojej lodówce jest już piernik staropolski, ale to nie załatwia sprawy. Od lat chodziły za mną pierniczki norymberskie. Tak, wiem, są dostępne w każdym sklepie. Jednak wyznaję zasadę, że wszystko, co domowe jest lepsze. Dlatego w tym roku klamka zapadła- przerzuciłam internet, poczytałam, pooglądałam, pomyślałam aż wymyśliłam. I upiekłam. Warto było. Oczywiście nie miejcie złudzeń, pierniczków już nie ma, ale przepis jest. Ja na pewno upiekę je ponownie bliżej świąt a Wy? :) Wiem, że w oryginale powinny być wypiekane na opłatkach, jednak w swoim roztargnieniu zapomniałam ich kupić, a ochota była tak wielka, że nie chciało mi się odraczać pieczenia do momentu zaopatrzenia się w opłatki :D :D






SKŁADNIKI: (3 blachy po 9 pierników)
400g mąki
100g miękkiego masła
2 czubate łyżki kakao
3 jaja
120g miodu rzepakowego Huzar
100g wiórków kokosowych
100g kandyzowane skórki pomarańczowej Helio
130g zmielonych orzechów włoskich
1 opakowanie proszku do pieczenia
2 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka mielonych goździków
1 łyżeczka gałki muszkatałowej
250ml mleka

Lukier:
8 czubatych łyżeczek cukru pudru
6 łyżeczek cieplej wody




PRZYGOTOWANIE:
1. Masło ucieramy z jajami do utrzymania gładkiej masy. Dodajemy miód, miksujemy do połączenia się składników.
2. W misce przygotowujemy pozostałe składniki (oprócz mleka).
3. Do masy jajecznej stopniowo dodajemy wymieszane w misce składniki na zmianę z mlekiem. Miksujemy na wolnych obrotach do połączenia się składników.
4. Gotową masę wykładamy łyżką na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. (Nie miałam opłatków, więc narysowałam kółka o średnicy kubka i formowałam "placuszki". Jeśli macie opłatki, można wykładać ciasto na opłatki, formując okrągłe ciasteczka).
5. Pierniczki pieczemy 18 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg.
6. W kubku/ miseczce dokładnie mieszamy składniki na lukier. Dekorujemy nim ciepłe pierniczki, odstawiamy do wystygnięcia.







SMACZNEGO!!!!


P.S. Osobiście wolę goździki w całości niż mielone, wydaje mi się, że są bardziej aromatyczne. Jeśli macie akurat takie w swojej spiżarni, wystarczy rozbić je w moździerzu.


Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

Obserwatorzy