TORT IGI

Tort Igi. Skąd taka nazwa? Już tłumaczę. Otóż został on wykonany na specjalne zamówienie dla pewnej Małej Księżniczki i oczka w głowie swojego Taty, z okazji jednych z najważniejszych urodzin w naszym życiu- pierwszych. Roczek dziecka to wyjątkowa okazja dla całej Rodziny, więc i tort musiał być wyjątkowy. Długo będę go pamiętać, dlatego postanowiłam nazwać go imieniem Małej Damy, dla której został przygotowany.
Jeśli chodzi o jego przygotowanie, miałam pełne pole do popisu, jedyne wytyczne, jakie otrzymałam to liczba gości. Postawiłam na swoje ulubione smaki czyli kokos i czekoladę. Do tego delikatna dekoracja. Z relacji Taty Igi, tort był pyszny :) Ja sama powtórzyłam go potem na Urodziny Najmłodszej, która podczas tworzenia tortu dla Igi stwierdziła, że na swoje urodziny chce taki sam jak ta malutka dziewczynka. Teraz pora na Was, może i Wy skusicie się na jego przygotowanie? :)






SKŁADNIKI:
1. BISZKOPT:
10 jaj
330g cukru
360g mąki pszennej


2. KREM:
990g śmietany 18% (objętość 330g jest dostępna w biedronce)
500g mascarpone
2 bite śmietany w proszku
500g gorzkiej czekolady
200g kokosu

3. DEKORACJA:
2 opakowania płatków czekoladowych
200ml gorzkiej czarnej herbaty






PRZYGOTOWANIE:
Biszkopt:
1. Białka ubijamy na sztywno. Pod koniec ubijania dodajemy cukier. Cały czas ubijając dodajemy żółtka po jednym. Do gładkiej masy przesiewamy mąkę i delikatnie mieszamy trzepaczką tak, by nie zniszczyć puszystej struktury. Przekładamy do tortownicy o średnicy 30cm (dno tortownicy wykładamy papierem do pieczenia). Pieczemy 55 minut w temperaturze 180 stopni (musi być suchy patyczek).
2. Upieczony biszkopt wyciągamy z piekarnika, upuszczamy 2x z wysokości około 45cm (by zapobiec ewentualnemu skurczeniu ciasta) i odstawiamy do wystudzenia.
3. Gdy biszkopt całkowicie się wystudzi, scinamy z niego górę (by był równy) a następnie dzielimy na 3 równe blaty.
4. Przygotowujemy herbatę i nasączamy nią każdy blat.


Krem:
1. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej.
2. Śmietanę miksujemy razem z bitą śmietaną w proszku do uzyskania gładkiego kremu. Porcjami dodajemy mascarpone, miksujemy do połączenia się składników.
3. Cienkim strumieniem wlewamy czekoladę, cały czas miksując.
4. Wsypujemy kokos, mieszamy, by równomiernie się rozmieścił


Składanie tortu:
1. Krem dzielimy na 3 równe części. 2/3 wykładamy na 2 nasączone biszkoptowe blaty.
2. Pozostałą 1/3 kremu przykrywamy trzeci blat oraz pokrywamy boki tortu. Wyrównujemy krem.
3. Z czekoladowych płatków tworzymy dekorację. Ja utworzyłam rozetkę na środku tortu oraz udekorowałam bok (To od Was zależy, jak wykończycie i udekorujecie tort).
4. Gotowy tort wstawiamy do lodówki by krem stężał.







SMACZNEGO!!!! :)



Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy