SERNIK KOKOSOWO - CZEKOLADOWY

To, że w moich żyłach i tętnicach płynie czekolada, już wiecie. Myślę, że nie jest to dla nikogo nowością. A nawet jeśli, to już rozwiałam wątpliwości. Oprócz czekolady, moim drugim ja są makowce i... SERNIKI!! :D Pewnie wspominałam już o tym wiele razy, jak diametralnie zmieniły się moje smaki. Na pewno trudno w to uwierzyć, ale w dzieciństwie sernik był dla mnie najgorszą karą jaką mogłam sobie wymyślić. Jak to wygląda teraz? Dopowiedzcie sobie sami. Tymczasem mam dla Was nową, sernikową propozycję :)







SKŁADNIKI:
1. Kruchy spód:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła pokrojonego w kostkę
1 jajo
1 łyżka cukru

2. Masa serowa:
750g ricotty
250g mascarpone
2 jaja
1 budyń waniliowy
100g białej czekolady
3 łyżeczki cukru waniliowego
1 szklanka wiórków kokosowych
100g gorzkiej czekolady

3. Dekoracja:
100g gorzkiej czekolady
0,5 szklanki mleka
wiórki kokosowe



PRZYGOTOWANIE:
1. W misce przygotowujemy składniki na spód. Całość zagniatamy, aż otrzymamy gładkie ciasto.
2. Wysmarowaną masłem tortownicę (średnica 28cm) wyklejamy ciastem i podpiekamy 15 minut w temperaturze 180stopni.
3. Białą czekoladę łamiemy na mniejsze części, roztapiamy w kąpieli wodnej.
4. Ricottę mieszamy z mascarpone, jajami, budyniem w proszku. Gdy uzyskamy gładką masę dodajemy czekoladę, mieszamy.
5. Masę serową wykładamy na podpieczony spód i pieczemy 1h 10 minut w temperaturze 180 stopni z funkcją termoobieg a następnie 10 minut w temperaturze 150 stopni z funkcją termoobieg. Gotowy sernik zostawiamy w otwartym piekarniku do całkowitego wystudzenia.

Polewa czekoladowa:
1. Czekoladę łamiemy na mniejsze części, wykładamy do niewielkiego rondelka (może być patelnia, najlepiej z nieprzywierającą powłoką). Wlewamy mleko. Cały czas mieszając, podgrzewamy masę tak długo aż uzyskamy gładką, niezbyt gęstą polewę.
2. Polewę wylewamy na wystudzony sernik, wyrównujemy. Dekorujemy wiórkami kokosowymi.










SMACZNEGO!!!!



Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

FOCACCIA Z POMIDORAMI I MOZZARELLĄ

Obserwatorzy