MUFFINKI SZPINAKOWE Z CZEKOLADĄ

Były pierogi, były naleśniki, pancakes nawet były... A ja dalej zjadam szpinak :) Mam nadzieję, że się nie zniechęciliście, ponieważ mam dla Was kolejną szpinakową propozycję :) Tym razem wersja zdecydowanie na słodko. Okazuje się, że połączenie szpinaku z czekoladą to raj dla mojego (i nie tylko!) podniebienia! Poza tym, nie wiem jak Wy, ale ja jestem zakochana w tym kolorze..... :D









SKŁADNIKI (12 babeczek):
100g świeżego szpinaku
2 jaja
100g cukru
1 opakowanie cukru wanilinowego (12g)
180g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
100ml oliwy z oliwek
100g czekolady gorzkiej/ deserowej
szczypta soli

dodatkowo: cukier puder do dekoracji



PRZYGOTOWANIE:
1. Szpinak myjemy, osuszamy, blendujemy na gładką masę z oliwą z oliwek.
2. Jaja miksujemy z cukrami do otrzymania gładkiej, puszystej masy. Dodajemy masę szpinakową, miksujemy do połączenia się składników.
3. Przesiewamy mąkę, dodajemy szczyptę soli oraz proszek do pieczenia, miksujemy na niewielkich obrotach, tylko do połączenia się składników.
4. Czekoladę kroimy na niewielkie kawałki, wsypujemy do pozostałych składników, mieszamy.
5. Masę nakładamy do foremek na muffinki lub babeczki (ja wykorzystałam silikonowe, więc nie wymagały one natłuszczania, jeśli macie blachę na babeczki, należy ją wcześniej natłuścić i oprószyć mąką lub bułką tartą).
6. Pieczemy 35 minut w temperaturze 180stopni.
7. Gotowe babeczki wyciągamy, odstawiamy do wystudzenia a następnie dekorujemy cukrem pudrem.








SMACZNEGO!!!!!




Komentarze

  1. Bez wahania mogę polecić manufakturaczekolady.pl, najlepsza ręcznie produkowana czekolada pod słońcem.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy