BUŁKI SZPINAKOWE

Mając nadmiar energii, musiałam wyładować się w kuchni :) Ciasto drożdżowe jest wtedy bardzo wdzięcznym tematem, ponieważ zagniata się je długo, aż będzie piękne, gładkie, elastyczne... Tylko pytanie co by tu przygotować, by nie było nudno? Zajrzałam do lodówki, podsumowałam swoje pomysły i postawiłam na pieczywo. Jako że chleb piekłam kilka dni wcześniej, tym razem postawiłam na bułki :) Będą idealne do dzisiejszej kolacji :) Sama bułka może być dla wielu z Was nudnym tematem, jednak czy zielona też? Spróbujcie :)









SKŁADNIKI:
400g mąki pszennej
100g świeżego szpinaku
250ml ciepłej wody
30g świeżych drożdży
1 łyżeczka cukru
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka rozmarynu
Szczypta soli

Dodatkowo:
1 jajo do posmarowania bułek
Niewielka ilość mąki do podsypywania



PRZYGOTOWANIE:
1. Szpinak myjemy, zalewamy ciepłą wodą,  blendujemy. Odsączamy dokładnie.
2. W zielonej wodzie (odsączonej ze szpinaku) rozpuszczamy drożdże z łyżeczką cukru. Zasypujemy łyżką mąki i odstawiamy na 10-15 minut w ciepłe miejsce.
3. W misce przygotowujemy pozostałe składniki. Gdy zaczyn wyrośnie, dodajemy wlewamy go do miski i zagniatamy 10-15 minut do uzyskania gładkiego, dosyć lepkiego ciasta (można podsypać niewielką ilością mąki, jeśli bardzo klei się do rąk).
4. Zagniecione ciasto wkładamy do miski, przykrywamy cienkim ręcznikiem i odstawiamy w ciepłe miejsce na około 2 godziny.
5. Wyrośnięte ciasto wykładamy na posypaną mąką stolnicę, chwilę zagniatamy a następnie dzielimy na 8 równych części.
6. Z każdej części formujemy bułkę  (ja oprószałam ręce mąką by ciasto łatwiej się formowało). Uformowane bułki umieszczamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, przykrywamy ręcznikiem i odstawiamy na 1 godzinę do ponownego wyrośnięcia.


7. Po tym czasie każdą bułkę smarujemy roztrzepanym jajkiem.
8. Pieczemy 15-20 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni (aż bułki ładnie się zrumienią).






SMACZNEGO!!!!





Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy