TARTA WARZYWNA

Ostatnio coraz częściej powstają w mojej głowie zapiekane dania lub dodatki. Tym razem miałam ochotę na połączenie kruchego spodu i warzyw. Otworzyłam lodówkę, chwilę pomyślałam i chwilę później zagniatałam ciasto na wytrawną tartę :) Danie okazało się strzałem w 10. Jest to kolejna potrawa, którą można wykorzystać w różny sposób a także na rozmaite okazje. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo lubię takie dania, ponieważ w zależności od sposobu podania może spełniać różne funkcje. Tarta ta będzie pasowała jako dodatek do mięs, może być podana na ciepło lub również na zimno. Świetnie wpasuje się jako przekąska na drugie śniadanie, czy kolacja. Ile pomysłów wpadnie Wam do głowy, na tyle sposobów możecie ją zjadać :) Dodajcie do niej ulubiony sos, ketchup, majonez, cokolwiek- jest pyszna :)





SKŁADNIKI:
1. Ciasto:
200g mąki pszennej
100g zimnego masła
1 jajo
Szczypta soli

2. Farsz:
2 marchewki
1 czerwona papryka
3/4 puszki zielonego groszku
2 jaja
100g startego żółtego sera
3 łyżeczki oregano
Świeżo mielony pieprz (u mnie kolorowy)

3. Dodatkowo:
1 opakowanie mozzarelli
Masło do wysmarowania formy.






PRZYGOTOWANIE:
1. Z podanych składników zagniatamy szybko gładkie ciasto. Wyklejamy nim wysmarowaną formę do tarty. Podpiekamy 20 minut w temperaturze 180 stopni.
2. Marchew obieramy, kroimy w drobną kostkę. Paprykę myjemy, kroimy w paski i dzielimy na mniejsze kawałki  (2-3cm). Groszek odsączamy z zalewy. Wszystko mieszamy w misce. Wbijamy jaja, dodajemy ser oraz przyprawy, mieszamy.
3. Gotowy farsz wykładamy na podpieczony spód. Brzegi ciasta zawijamy do środka, by częściowo przykryć farsz. Zapiekamy 35 minut w temperaturze 180 stopni.


4. Mozzarellę kroimy w plastry, rozkładamy na farszu i zapiekamy jeszcze 15-20 minut.


5. Podajemy na ciepło lub na zimno z ulubionym sosem.





SMACZNEGO!!!!

Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

Obserwatorzy