CIASTECZKA OWSIANE

Przepis, którym się z Wami dzielę, dostałam dzięki uprzejmości mamy swojego znajomego. Kiedyś miałam okazję kosztowania tych ciasteczek i od razu się w nich zakochałam, dlatego musiałam poprosić o przepis. Piekłam już różne wersje ciasteczek owsianych, ale ta jest dla mnie zdecydowanie najlepsza. Dlaczego? Pewnie dzięki cynamonowi i żurawinie, które uwielbiam. Chociaż w zasadzie, wszystkie elementy składają się na smaczne ciastko :) Nie będę więcej zachwalać. Przekonajcie się sami :) Dobrze wchodzą :P




SKŁADNIKI:
200g masła
200g cukru trzcinowego (jeśli wolicie mniej słodkie- 100g wystarczy)
sok z 1 pomarańczy
skórka z 1 pomarańczy
3 jaja
2 łyżki miodu
200g mąki orkiszowej jasnej
150g mąki pszennej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
500g płatków owsianych
2 łyżeczki cynamonu
160g żurawiny
szczypta soli




PRZYGOTOWANIE:
1. W misce ucieramy masło z cukrem na puszystą masę. Wbijamy jajka i dalej ucieramy. Dodajemy miód, skórkę z pomarańczy oraz sok- miksujemy do połączenia się składników.
2. Mąki przesiewamy wraz z proszkiem do pieczenia, miksujemy na wolnych obrotach. Dodajemy płatki owsiane, cynamon, żurawinę i całość dokładnie mieszamy.
3. Na wyłożone papierem do pieczenia blaszki, łyżką nakładamy porcje ciasta i spłaszczamy dłonią. Ciasteczka lekko urosną podczas pieczenia, dlatego pamiętajcie o pozostawieniu odstępów.



4. Pieczemy w temperaturze 200 stopni około 10-12 minut, aż brzegi ciastek będą złote. Świeżo po upieczeniu ciasteczka będą dosyć miękkie, ale w miarę stygnięcia zrobią się kruche.


 




SMACZNEGO!!!!!


Komentarze

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy