CYNAMONOWE ROŻKI ŚNIADANIOWE

Już od dawna obserwowałam na instagramie różnego rodzaju "scones", czyli angielskie bułeczki śniadaniowe. Można je przygotowywać w wersji słodkiej i słonej. Nigdy ich nie jadłam, dlatego oprócz wyglądu, nic o nich nie wiedziałam. Poszukałam, pooglądałam, poczytałam i przygotowałam. Czy daleko im do oryginału? Nie wiem, mam nadzieję, że kiedyś zjem te prawdziwe i wtedy w razie potrzeby zmodyfikuję swój przepis. Póki co dzielę się tym przepisem który stworzyłam. Oczywiście przygotowałam je w wersji słodkiej i muszę przyznać, że w towarzystwie domowych konfitur, świetnie sprawdzają się jako śniadanie lub dodatek do porannej kawy :)







SKŁADNIKI:
2,5 szklanki mąki pszennej
1 jajo
100g zimnego masła pokrojonego w kostkę
1/4 szklanki mleka
1 opakowanie (12g) proszku do pieczenia
1 łyżka cukru trzcinowe go
2 łyżeczki cynamonu

dodatkowo: niewielka ilość mleka do posmarowania rożków




PRZYGOTOWANIE:
1. Podane składniki umieszczamy w misce. Kawałki masła rozcieramy palcami łącząc je z mąką, następnie zagniatamy gładkie ciasto (dosyć lepkie).
2. Gotowe ciasto dzielimy na dwie części. Z każdej formujemy kulę. Stolnicę/ blat oprószamy mąką, rozwałkowujemy pierwszą kulę na okrągły placek o grubości około 2cm (ja rozwałkowałam trochę cieniej by wyszła większa ilość rożków).
3. Placek kroimy na 8 równych części. Trójkąty układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
4. To samo powtarzamy z drugą częścią ciasta.
5. Przygotowane trójkąty smarujemy mlekiem.


6. Pieczemy 20 minut w temperaturze 180 stopni.







SMACZNEGO!!!!!


P.S. Gdyby tak się zdarzyło (w co wątpię), że jakieś rożki Wam zostają- na zimno też są pyszne :P (skąd wiem? upiekłam drugą porcję :P :D )

Komentarze

Najbardziej popularne

PANCAKES Z PIEKARNIKA

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy