CIASTECZKA BANANOWO - CZEKOLADOWE

Robiąc rutynowe zakupy w oko wpadły mi banany. Pięknie wyeksponowane, więc żal było nie kupić :P Gdy włożyłam je do koszyka, wiedziałam, że upiekę z nich coś pysznego :) Pomysł zrodził się w mojej głowie kilka chwil później. Nietrudne, szybkie w przygotowaniu, mocno bananowe ciasteczka, których słodycz pięknie balansuje dodatek gorzkiej czekolady. Ślinka cieknie? No to do dzieła :)








SKŁADNIKI:
3,5 szklanki mąki pszennej
3 banany
1 łyżka cukru trzcinowego
1 jajo
50g miękkiego masła
2 łyżeczki cynamonu
1 opakowanie (12g) proszku do pieczenia
100g czekolady deserowej (gorzkiej)




PRZYGOTOWANIE:
1. Banany obieramy ze skóry, blendujemy na gładką masę.
2. W misce umieszczamy mąkę, cukier, jajo, masło, cynamon oraz proszek do pieczenia. Chwilę miksujemy. Dodajemy banany, miksujemy do połączenia się składników lub zagniatamy ręką (ja chwilę miksowałam a resztę zagniotłam). Ciasto jest dosyć lepkie, w razie potrzeby można dodać niewielką ilość mąki.
3. Do ciasta dodajemy pokrojoną na mniejsze kawałki czekoladę. Chwilę zagniatamy, by równomiernie się rozmieściła a następnie formujemy kulki.
4. Ciasteczka układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zostawiając odstępy.


5. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 25-30 minut (aż się zrumienią).








SMACZNEGO!!!!!




Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

PANCAKES Z PIEKARNIKA

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy