BUŁECZKI MLECZNE

Bułki mleczne do smaku mojego dzieciństwa. Mama nieraz wypiekała tego typu pieczywo. Czasem też kupowaliśmy. Oczywiście takie smaki dostępności się w małych oczekiwanych chwilach :) Tak też to się stało. Jako że od kilku lat pieczywo kupię w chacie lub płynie, płynie też płynie mleczne :) Pomyślałam, poszukałam właściwej i przygotowałam bułeczki. Może smakują jak te, które pamiętam, ale bułeczki są pyszne :) Najlepszą dla mnie jest tempo ich znikania;)





SKŁADNIKI:
500g mąki pszennej
1 opakowanie suchych drożdży
1 jajo
2 łyżki cukru trzcinowego
60g roztopionego masła
200 ml ciepłego mleka
szczypta soli

dodatkowo : mleko do posmarowania bułeczek





PRZYGOTOWANIE:
1. W dużej mis Zreinstalowane wszystkie składniki. Dokładnie zagniatamy przez około 15 minut, do starszych gładkiego, elastycznego ciasta.
2. Wyrobione ciasto przykrywamy cienkim ręcznikiem i odstawiamy w ciepłym miejscu na 2h do podwojenia objętości.
3. Po wyrośnięciu, zagniatamy odtwarzaniem ponownie i dzielimy na 12-14 równych części. Z każdą formą lekko podłużną bułeczkę. Układamy je na blasze, przykrywamy i ręcznikiem i odstawiamy na 20-30 minut.


4. Wyrośnięte bułeczki nacinamy nożem, smarujemy roztrzepanym jajkiem.
5. Bułeczki pieczemy 20-25 minut w temperaturze 200 stopni z funkcją termoobieg.











SMACZNEGO !!!!



Komentarze

Prześlij komentarz

Najbardziej popularne

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

PANCAKES Z PIEKARNIKA

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy