BURGEROWE BUŁKI

Podchodó
w do burgerowych bułek miałam dużo. Metodą prób i błędów chciałam osiągnąć ideał. Chciałam by smak domowego burgera przeniósł mnie do warszawskiej burgerowni, do której zaprosiła nas kiedyś rodzina. Udało się! Bułka jak dla mnie jest idealna i może konkurować z tą warszawską. Przekonajcie się sami, zachęcam :)






SKŁADNIKI:
550g mąki pszennej
7g suchych drożdży
250ml mleka
125ml wody
70g masła
2 łyżki cukru
1 jajo
szczypta soli
sezam do posypania
mleko do posmarowania bułek



PRZYGOTOWANIE:
1. Mąkę, drożdże, cukier i sól mieszamy w dużej misce. Mleko z wodą podgrzewamy do temperatury około 40 stopni, dodajemy masło. Gdy tłuszcz się rozpuści, całość wlewamy do suchych składników. Dodajemy jajo, zagniatamy około 10minut, aż ciasto stanie się gładkie i sprężyste. W razie potrzeby podsypujemy niewielką ilością mąki.
2. Gotowe ciasto dzielimy na 9 części. Formujemy lekko spłaszczone kulki i układamy je na stolnicy podsypanej mąką. Przykrywamy cienkim ręcznikiem i zostawiamy w cieple na 45 minut.
3. Gdy bułki podwoją objętość, smarujemy je mlekiem, posypujemy sezamem i pieczemy 12-15 minut w temperaturze 200stopni.
4. Podajemy z wybranym przez nas burgerem.





SMACZNEGO!!




 

Komentarze

Najbardziej popularne

PANCAKES Z PIEKARNIKA

SCHAB W SOSIE CEBULOWYM

BŁYSKAWICZNY SERNIK NA ZIMNO Z TRUSKAWKAMI (bez pieczenia)

TAGLIATELLE NALEŚNIKOWE W SOSIE ŚMIETANOWO-SEROWYM

PANCAKES Z MĄKI GRYCZANEJ

Obserwatorzy